fredag 27 september 2019

Helgfrågan v. 39


Det är fredag kväll och jag har haft en ganska lång vecka. Eller rättningsveckan har varit lång. Den ska pågå lite i helgen också. Jag har inte åkt till bokmässan det här året heller men jag överlever. Jag ska på fortbildning i två dagar nästa vecka för första gången på 13 år så jag är på. En dag religion och en dag historia. Något ska man väl ha när man ändå har VFU-studenter år ut och år in.

Mias helgfrågor är som följer:

Hur gör ni för att visa tacksamhet?
Bonusfråga: Har ni börjat känna av hösttröttheten än?

Nu handlade Mias fråga om böcker som har getts eller vunnits men jag har inte varit med i dessa sammanhang så jag svarar mer generellt. Jag försöker svara med vad den andra gett mig. Ibland ett tack, ibland blommor och ibland andra sätt. Uppmärksamhet till den som varit snäll är alltid viktigt.

Ja, herremin... jag är för trött så här tidigt på året. Kanske har det att göra med att jag varit trött länge nu. Jag somnar tidigt på kvällen och är trött. Det kommer inte gå över tror jag inte. Det gäller att få till roliga saker att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar