söndag 11 augusti 2019

Min bokresa # 51 - The Happy List Book Tag

Camilla på Mitt bokintresse har en bokfrågeserie som jag följer då och då. Denna vecka är det en list-book tag som gäller.

1. A book you can always go back to and feel happy

Jag läser ibland om Jilly Coopers böcker. De är romantiska men lite rara. Jag gråter en skvätt och de lyckliga tu får varandra. Det kan vara skönt ibland.

2. Your standoms (your number one joy filled fandom or fandoms)

Det får bli Harry Potter i så fall. Jag är en Ravenclaw och jag känner att det passar mig. Jag har en Bay Stallion (en vanlig brun häst) och jag har dessutom ett ganska fint spö. Det är av pilträd, långt och innehåller enhörning.

Om vi lämnar bokvärlden är det Star Wars. Där är jag Rey. Min lärare är Yoda och jag har en lila lightsaber. Just sayin'.

3. Type of book cover you’ll always pick up in a bookstore

Ett vackert omslag. Gärna med lite blommor eller något som passar bokens titel. Det beror lite på. Jag har för många omslagsböcker som jag aldrig läst.

4. A book trope that you love 

Kvinna som försöker hitta sig själv och börjar baka, laga mat eller öppnar en bokhandel i någon form.
Jag gillar re-tellnings av sagor.
Mysterier som inte nödvändigtvis involverar mord.

5. An anticipated release that makes you happy when you think about it.

Jag hänger inte med just nu. Så det finns säkert någon men jag vet inte vad det kan vara.

6. An author whose full canon of books you love.

Jag gillar Lucy Dillons böcker så det får bli hon. Sedan tänker jag Astrid Lindgren, även om jag och Karlsson på taket är svajiga.

7. Your coziest go-to reading snack/drink

Vatten? Jag går ibland när jag lyssnar länge och då blir det vatten. Sitter jag ned äter jag gärna nötter och dricker det som finns.

8. A book you’ve shared with family or friends 

Jag tycker väldigt mycket om Harry Potter och den har jag gemensamt med några arbetskamrater och min syster.

9. A fellow booktuber or book blogger whose content always brings you joy 

De flesta. Men någon som jag gillar har slutat blogga så jag tänker att jag inte säger vem det är.

10. Name something about the content you create that you love

Jag tycker om att skriva och hoppas att andra tycker om att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar