lördag 16 mars 2019

Vårenkät 2019


Bildresultat för snödroppe

Mia på Mias bokhörna har en enkät om våren så jag tänkte svara på den. Du hittar den här.



1. Vad ser du mest framemot med våren?

Att jag fyller år och att jag kan börja ta kort på djur igen. De är rätt anonyma under vintern.

2. Vilken är ditt favoritställe att sitta och läsa?

Inne i min soffa men ute på någon av mina balkonger. Om jag är hos föräldrarna så på deras baksida i skuggan. 

3. Vad brukar du ta med dig till din lässtund?

Nötter är trevligt. Jag älskar pistagenötter. Sedan något att dricka men det varierar på tid, dag i veckan och årstid. Choklad fungerar också.

4. Är det någon bok du ser extra mycket framemot att läsa i vår?

Nja, vet inte riktigt. Jag har inte stenkoll på utgivningen direkt. Jag är mer av att känna in läsningen. Kanske någon Jenny Colgan.

5. Finns det någon ”dammig bok” i hyllan du är extra sugen på att läsa i vår?

Alla? He, he! Nej då, jag ska läsa någon bok därifrån när jag kommer på vilken.

6. Finns det någon klassiker du skulle rekommendera alla att läsa?

Troligtvis någon Jane Austen bara för att de är bra och då på engelska.

7. Finns det något du längtar efter, bokmässigt alltså?

Mer lästid. Jag är trött efter jobbet och ser dåliga tv-serier. Sedan läser jag en massa fakta men det får liksom räcka med det känns det som ibland.

6 kommentarer:

  1. skugga väljer jag också, flyr solen runt huset...

    SvaraRadera
  2. Mer lästid är ju alltid något man önskar sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det och vinna pengar på Triss eller Lotto så att det kan slå in. 15 000 i veckan i ett år skulle nog kunna ge mig mindre arbetstid. Vad är det på ett år?

      Radera
  3. Dåliga tv-serier kollar jag på också och slösurfar men det är nog tröttheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde se bra. Men A place called home på SVTplay är kanonbra. Snart är det inte många avsnitt kvar.

      Radera