onsdag 13 mars 2019

Min bokresa # 6 - Årets bok 2018

Camilla på Mitt bokintresse började en serie med bokfrågor i höstas och jag hänger på. Jag är lite efter men så kan det vara ibland.


Nummer 6 handlar om Årets bok 2018. Vi får se vad jag har att säga om det för jag läser lite hoppigt och tänker inte så mycket på vilka böcker som trendar alla gånger. Det här var listan då. Vi får se vad som blir årets lista.

Den svavelgula himlen - Kjell Westö
Mitt hjärtas oro - Malou von Sivers
Skrik tyst så att inte grannarna hör - Karin Alfredsson
Husdjuret - Camilla Grebe
Stanna hos mig - Ayobami Adebayo
Mischling - Affinity Konar
1793 - Niklas Natt och Dag
Koka björn - Mikael Nemi
Kvinnan i fönstret - A J Finn
Annabelle - Lina Bengtsdotter
Den lilla bokhandeln runt hörnet - Jenny Colgan
Nej och åter nej - Nina Lykke

Jag har läst två och kan tänka mig att läsa två. 1793 ska jag läsa någon gång och kanske ska jag läsa Nemi. Det kräver sin läsare den sista för han kan vara bra eller inte så bra. Smaksak skulle jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar