torsdag 6 december 2018

Office Christmas Party



Josh Parker har just avslutat sin skilsmässa så där lagom till jul. Det är väl helt okej även om han är lite deppig över det. Företaget som Josh jobbar för, Zenotek, har bestämt sig för att göra sig av med de sämsta filialerna. Chicagokontoret, där Josh jobbar, och som drivs av ClayVanstone, son till grundaren, går inte bra. Det kommer Carol Vanstone för att berätta. Hon hotar med att säga upp 40 procent av personalen, sänka bonusar och avbryta den årliga julfesten. Clay och Josh undrar om de kan göra något och de lovar att få Walter Davis att välja dem som leverantör av serverar. Det går Carol med på. Davis är mer svårflörtad och när Clay lovar honom att kontoret är en underbar plats så blir det julfest. Den är allt annat än lugn.

Så här är inte mina fester på jobbet. Det är jag så glad för. Här är det vissa saker som är sådana klyschor att jag himlar med ögonen. Vad är det kopieringsapparater i filmer likt denna? Alltså så roliga är de inte, inte ens om du har druckit en del. Annars är det liksom inget nytt under solen om jag säger så. Behållningen med denna film är faktiskt Jennifer Aniston. Hon är verkligen bra på att spela riktiga bitchar. Kanske inte så konstigt om du sett Vänner, hon har tendenser för det, och jag älskar det. Det behövs kvinnor som är riktiga människor och som faktiskt inte alltid bara är snälla eller köper dumma snubbar. Sedan är jag lite knäpp för jag tycker att Jason Bateman och Jennifer Aniston borde göra mer film ihop för de är underbara i sitt käbblande. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar