torsdag 31 augusti 2017

Efter sommar-enkät

Hos Sofie finns den här. Så här sommarens sista dag passar den väl riktigt bra. En sådan här lässommar var det länge sedan jag hade.



Hur blev din lässommar?
Otroligt bra. Läste från 1 juni till 31 augusti 36 böcker och det är riktigt bra för att vara jag.


Läste du det du hade tänkt? Mer eller mindre?
Jag läste nog det jag kände för. Däremot tror jag att jag läste mer än jag tänkt. Kanske för att jag kom in i ett otroligt flyt som jag lätt fortgå.

Vilken var den bästa boken du läste?
Jag tror att Annabelle var bäst. Jag har inte läst några djupare böcker för det har jag inte orkat. En liten bra spänningsroman.

Någon bok som blev en besvikelse?
Harper Lee och jag är inte på samma våglängd. Att läsa hennes andra bok kändes lite som ett ännu större antiklimax än To kill a mockingbird.

Någon bok du inte hann läsa, som du tänker ta tag i snart?
Ja, finns det några. Lowrys böcker t.ex. så sviten blir klar.

Har du införskaffat några böcker inför hösten?
Nej, det är konsekvent köpstopp. Ibland blir det någon bok men bibliotek och e-böcker är underbara ;).

Vad ser du fram emot i bokväg i höst?
Ja, det blir ju en Lagercrantz och sedan kommer Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren. Alltså den peppen.

Något annat du ser fram emot i höst?
Ska till Tjolöholm och titta på Downton Abbey-utställningen. Det blir nog intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar