söndag 27 december 2015

Populisten av Thomas Bodström



Susanne Dahlgren har blivit biträdande justitieminister och Gerd Lundin är ordinarie. Det är ganska tungt att vara minister just nu. Arlanda har utsatts för ett attentat och det görs även senare mot regeringen. Bloggen First har nyheter som ingen annan och Gerd får ensam stå som ansvarig för allt som händer i landet. På hemmafronten har Susanne och Mattias det ganska jobbigt. Mattias dotter Rebecka är i en tonårsfas som inte liknar något annat och Mattias är en sur man.

Detta är sista boken i Bodströms serie och jag måste säga att jag älskar Lundins hämnd. Jag gillar också Susannes etiska ställningstagande. Det som stör mig är hur arg Mattias är. Precis som om det är jobbigt för honom att vara tillsammans med en kvinna som är framgångsrik. Kvinnor överhuvudtaget verkar göra honom förbannad. Det eller världen men jag vet inte. Så helt okej avslut måste jag ändå säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar