söndag 27 september 2015

Tidsresa

Någon gång i våras frågade Kulturkollo om tidsresor. Om du fick tidsresa fritt – vart och när skulle du resa?

Jag satt och bråkade, för diskuterade är ett för snällt ord, med en kollega om just fantasi och vad det ger läsaren. Inget i hans värld. Jag kunde inte låta bli utan släppte ämnet och gick. Fantasi och drömmar är viktiga. Frågan är varför det stör vissa människor.

Jag tänker att en tidsresa till renässansens Storbritannien vore något för mig. Jag skulle vilja se Elizabeth av England i egen hög person. Så tråkig är jag.

Fast besöka Djingis Khan vore också något eller att få se en dront. Det finns mycket att välja på. Alla kan inte vara Claire i Outlander-serien och bara hamna vid en portal som går bakåt i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar