söndag 28 juni 2015

Jaws


Okej, jag badar inte så ofta. Jag är en varmblodig kvinna och fryser till i svenska sjöar eftersom ryggen blir kall. Men att bada utomlands får min ryggrad att krypa. Det kan vara resultatet av att ha sett Hajen - Jaws - för många gånger. Alltså tänk att simma runt och få benet uppätet av en helgalen haj.

Ja, jag vet. Jag överdriver. Men den skrämde livet ur mig. Den skrämde nog livet ur Martin Brody också som tänkt vara småstadssnut och blir involverad i en otroligt stressad situation. På Amity älskar man sin sommarsäsong vilket gör att tanken på en haj och att stänga av stränderna är något som inte ens är tänkbart. Samtidigt dör människor i hajattacker.

Jag älskar den här filmen och nu är den mest nostalgi som gör den sevärd. För lite daterad är den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar