onsdag 25 mars 2015

Från chick-litt till chick-flick

Okej, lite sen på bollen men här kör vi. Utmaningen kommer från Kulturkollo.

1. Vilken är din bästa chick-flick?
Jo, men liksom hur väljer man här? Jag älskar ju de flesta filmer men nu ska vi kanske begränsa oss till typ två. Jag gillar Circle of Friends med Minnie Driver och Chris O'Donnell. Det är en film som är baserad på Maeve Binchys bok med samma namn. Lite gulligt om att växa upp men också flicka med dåligt självförtroende får vacker pojke.

Sedan får jag väl säga Notting Hill. Jag älskar den filmen speciellt denna scen. Varje gång, lika sorgligt.




2. Vilken chick-lit tror du skulle bli en alldeles fantastisk chick-flick?

Ja, vad ska jag säga. Jag gillar ju Lucy Dillons böcker. Det är ju också en del hundar och det fungerar ju på film. Sedan har jag en förkärlek till Martina Haags böcker. Om hon själv inte agerar så tror jag det kan bli hur bra som helst. I en annan del av Bromma vore hur kul som helst att se på film.

2 kommentarer:

  1. Circle of friends har jag aldrig hört talas om, den ska jag snoka rätt på. Har du sett att Martina Haags Hälsningar från Missångerträsk kommer på bio i höst? Den tror jag blir kul!

    SvaraRadera
  2. Circle of Friends är från mitten av 1990-talet. Jag tror den bara finns på engelska idag.

    Kommer den på bio i höst. Jag gillade verkligen Missångerträskboken. Kul :).

    SvaraRadera