tisdag 24 februari 2015

Bewitched



Det här är en ganska så okej film. Den är en nyinspelning av teveserie som tydligen var stor i USA. Det handlar om en häxa som inte vill vara häxa men som blir övertalad att spela en häxa i nyinspelningen av Bewitched mot Jack Wyatt som spelar med. Det går allt annat än bra.

Jag kan tycka att det är lite småcharmigt men filmen hade tjänat på någon annan än Will Ferrell som den store filmstjärnan. Just sayin'. Jag däremot måste erkänna att jag gillar Michael Caine bäst i filmen. Fast jag är nog lite kär i den mannen. Han är rätt så charmig och jag kan tycka att han alltid gör det mesta av sina roller. Det känns som om han är bäst på spela Alfred mot Bales Batman och inte bry sig om egon. Han är här Nicole Kidmans pappa och det är en mer övertygad duo än Kidman/Ferrell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar