onsdag 23 juli 2014

Lone Survivor


En grupp Navy SEALS ska ut och spionera på en man som man tror känner lite för många talibaner. Uppdraget går ut på att bevaka och sedan rapportera hem. När gruppen möter på tre herdar blir det problem. Skjuta eller inte skjuta dem? De väljer att lämna dem och försöka ta sig tillbaka. Det är inte ett lyckat val visar det sig.

Åh, detta är en grabbig film som kräver att man som tittare gillar att folk blir skjutna nästan konstant. Det är kanske lite sådär. Det är inte Plutoonen om man säger så. Man skulle kunna tro att det är råare men det är snarare lite som supermän som slåss om onda män. Jag tycker att man hade kunnat varit lite mer ifrågasättande och visa på mer krigsapparaten USA. Fast jag är ju europé och behöver inte ha amerikanska militärer som hjältar så jag gissar att jag inte är rätt publik. Eller så är det för att jag inte är en man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar