söndag 10 juni 2012

11 frågor en söndag

1. Om du blev fångade i en bok vilken skulle det bli?
Åh, kanske bok som är riktigt lyxig. Det är vad jag behöver just nu.


2. Om du var tvungen att skänka en bok från din bokhylla vilken skulle det bli?
Det får nog bli en samlingsvolym av Svedelid.

3. Favoritgenre? Varför?
Samtidsromaner - om det är en egen genre ;-).


4. En karkatär du inte kommer överrens med, varför?
Jag förstår mig inte på Joona Linna av Kepler. Kanske är det därför vi gjort slut?

5. Var läser du helst?
Där det är lugnt.

6. Om du bara fick behålla en bok från din bokhylla vilken skulle det bli?
Den första bok jag fått. Den är av Lagerlöf och är en samlingsbok över noveller.

7. Finns det någon bok du tror att du hade kunnat skriva bättre själv?
Nej, men många borde inte ha lämnat redaktörernas skrivbord oavsett författare.

8. Finns det någon bok som blivit filmatiserad som blev bättre som film än bok?
Ja, När lammen tystnar är inte en så bra som bok.

9. Köpa böcker eller låna?
Låna är bättre för mitt utrymme men köpa är kul.

10. En bok du aldrig tröttnar på.
Emma av Jane Austen.

11. Vilket övernaturligt väsen hade du velat vara?
Jag hade nog velat vara en drake. Jag är född i drakens år så det är passande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar