söndag 3 juni 2012

11 frågor en söndag

1. Har du läst en bok som alla andra älskade men inte du?
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda är inte min grej.

2. Vilken karaktär från en bok har du velat ge ett slag på käften och varför?
Japp, många men ska man välja en så blir det nog Haraldsson i Hjorth/Rosenfeldts Det fördolda. Snacka om dum man.

3. Vilken är din favoritgenre?
Det är nog samtidsromaner.

4. Vilken tid på dygnet läser du helst på?
När som.

5. Vilken bok önskar du själv att du hade skrivit?
Jag tror att det får bli Stolthet och fördom. Den är så smart och som engelsmännen säger witty.

6. Vilken fiktiv karaktär påminner mest om dig?
Hmm, jag känner mig just nu som Kristina i Utvandrarna. Jag tyar inte längre.

7. Vilken bok ger dig riktiga sommarkänslor?
Det får bli en Austenroman till men denna gång Emma. Den känns så somrig på något sätt.

8. Nämn den vackraste boktitel du läst.

Hon går genom tavlan ut ur bilden



9. Vilken bok erkänner du helst inte att du har läst?
Finns nog ingen. Kanske att jag läst delar av Koranen. Folk brukar inte hoppa upp och ned av det.

10. Vilket bokformat tycker du bäst om?
Inbunden. Så skönt tunga.

11. Vilken är den bästa bok du läst i år?
Det får nog bli Glada hälsningar från Missångerträsk. Den fick mig att skratta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar