tisdag 3 augusti 2010

Mitt nittiotal del trettio

Sista delen. Jag har berättat lite om mina TV-, film- och bokupplevelser under nittiotalet. Det var detta årtionden jag insåg att jag gillar science fiction, hade ett behov av komedi och började läsa det jag själv ville. Det var också nu som jag började läsa litteraturvetenskap och fick en lärare första terminen som sa att läsa är viktigare än att läsa fin litteratur. Huvudsaken var att man fick ut något av det själv. Jag hittade många av mina bästa vänner i världen under detta årtionde som hade samma intressen som jag. Några smånördar som idag är större nördar, som gillar science fiction, gillar film och kan diskutera ihjäl sig om Sagan om ringen. Både bok och film. Jag blev den läsande människa jag är idag på nittiotalet och därför tycker jag att en hyllning var passande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar