söndag 22 augusti 2010

Gudars skymning

Första veckan på jobbet är lite som tortyr. Det har varit möte 75 procent av tiden. Jag har lyckats planera en klass till höstlovet men annars blir det att köra på känsla. Det har gått bra förr men ibland vill man, läs jag, sitta vid mitt skrivbord och fundera över vad mina elever vill eller inte vill göra.

Möteshysterin i skolan slår ibland knut på sig själv. Jag som arbetar på en liten skola räknade hur många grupper man kan vara med i. Detta är grupper för lärare, eleverna har andra eller så möts vi i samma. Jag kom på följande;

- matråd
- likabehandlingsgrupp
- trygghetsgrupp
- ekologisk matgrupp
- marknadsföringsgrupp
- mobbningsgrupp
- pedagogisk tankegrupp
- webbgrupp
- internationell grupp
- karaktärsämnesgrupp
- inköpsgrupp
- temagrupp
- ettagrupp
- arbetslag
- ämnesgrupp för kärnlärare - en för varje ämne
- projektarbetesgrupp
- gymnasiemässagrupp
- idrott och hälsa på skolan-grupp
- sluta röka grupp
- miljögrupp
- utomhusmiljögrupp

Jag kom inte på fler efter 21 men vi är 93 personer som jobbar hos oss. Räkna hur många det blir per grupp eller snarare hur många grupper man måste vara med i för att det ska hända något. Hälften av dessa grupper har haft möten denna vecka. Dessutom har vårt arbetslag haft tre möten. Som jag sa, mer planeringstid. TACK!!!

I morgon kommer mina ettor. Förvirrade sextonåringar som ska ta ett kliv mot vuxenlivet. Jag tror det blir spännande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar