lördag 13 mars 2010

Jag har spanat

Vi har fått VFU-studenter. Våra spänner rätt mycket i ålder. Allt från 42 till 19. De ska inte göra samma sak när de är hos oss. De som gör sin första VFU-period ska bara titta och diskutera medan vår tredje ska hålla i en egen lektion. Man är rätt så kaxig när man aldrig har undervisat insåg jag häromdagen. Jag som hållit på i nästan 10 år känner mig inte klar men det är klart. När man pluggar är man kung.

Samtidigt tycker jag att det är kul att få prata pedagogik och nya idéer. Däremot är det jobbigt att ha med sig någon som hela tiden vill veta varför man tog just det beslutet. Ja, vem vet det för en del saker blir bara fel men först efter flera veckor.

Solen skiner och jag ska sätta mig ute och läsa om feminism och hur den ser ut idag.
Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar