tisdag 28 maj 2024

Tisdagstrion: Ett "och" i boktiteln

 



Det ska tydligen vara ett "och" med i titeln denna gång. Här kör vi! 

                                                                                                                                                                       

1. Pappan och havet av Tove Jansson. Många år sedan jag läste den första gången och under utbildning läste jag om den. Lika fin båda gångerna. 

2. Solsken och Parmesan av Christoffer Holst. Den här fick mig att skratta ibland. Speciellt som att vingård i Öregrund kanske inte är det coolaste man kan tänka sig. 

3. Stolthet och fördom av Jane Austen. Den har jag läst mången gång och jag har till och med skrivit ett arbete om den i en kurs om Jane Austen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar