lördag 9 april 2022

Kalla, vita vinternätter av Christoffer Holst

 


Det har blivit vinter och Cilla Storm får en inbjudan att åka till Idre över jul. Det är hennes bäste vän Zacke och hans sambo Jonathan som bjudit henne. Snart kommer också Rosie och de älskar vintern och juletid i fjällen. När det sker ett mord i närheten blir de lite nyfikna och måste börja nysta i allt. De bara måste veta vad som hänt. Det är mer komplext än man kan tro.

Det är vintercharmigt och roligt. Mordgåtan kanske inte är superduper spännande men en mysdeckare känns som en bra beskrivning. Jag tycker om böckerna och även om det inte är djup litteratur är det välskrivet. Det är en större genre i Storbritannien med mysdeckare och det är lite synd tycker jag. Jag skulle gärna se en miniserie om Cilla Storm. Jag kan tänka mig att det skulle fungera fint i svensk miljö. Det som också är bra är att Holst inte försöker utge sig för att skriva något djupare än detta och det ska han ha en eloge för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar