fredag 28 februari 2020

Helgfrågan v. 9


Det är fredag och jag tror jag har feber. Eller något liknande. Det var väldigt svårt i På spåret idag. Veckans frågor är som följande:

Vad är den perfekta längden på en bok?
Bonusfråga: När du är sjuk, vilken genre passar dig bäst då?

Jag tänker att den bästa längden är ungefär 350 sidor. Lagom lång och lagom kort men också något som gör att berättelsen kan ta sig någonstans.

Jag gillar lättläst när jag är sjukt. Då vill jag ha korta böcker oavsett genre bara för att kunna hänga med i handlingen riktigt bra.

3 kommentarer:

  1. tyvärr orkar jag inte läsa något när jag är sjuk... men är sjuk ganska sällan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl skönt. Men eftersom jag läser med öronen fungerar det finfint när jag är sjuk.

      Radera
  2. Hoppas du har kryat på dig.
    Här kommer en tag som du kanske blir uppiggad av....

    https://mittbokintresse.blogspot.com/2020/03/min-bokresa-79-skottars-book-tagen-leap.html

    SvaraRadera