söndag 10 mars 2013

100 svenska klassiker 70-61

61. Stig Dagerman - tysk höst
Dagerman kräver sin läsare. Denna har jag dock inte läst. Den bor nog i min bokhylla tror jag inköpt på en bokrea.

62. Sven Delblanc - Livets ax
Den har jag inte läst.

63. Rolf Edberg - Spillran av ett moln
Jag vet inte vem Rolf är.

64. Ivar Lo-Johansson - Bara en mor
Den passar mig och är en känslobok.

65. Marianne Fredriksson - Enligt Maria Magdalena
Har jag inte läst men den är nog lik hennes andra böcker.

66. Ivar Lo-Johansson - Pubertet
Nej, inte läst.

67. Jan Guillou - Ondskan
Faktiskt en bra killbok. De kan förlora sig i den. Det är ett gott betyg.

68. Hjalmar Gullberg - Dikter
Jo, då de har jag tagit mig igenom.

69. Selma Lagerlöf - Herr Arnes penningar
Det är en bra bok. Jag gillar alltid Selma.

70. Sara Lidman - Hjortronlandet
Denna Lidman har jag inte läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar