lördag 29 december 2012

Fantastiska fyran


Jag är fortfarande deprimerad att detta inte blev en bättre film. Jag älskade fyran som barn. Jag läste alla serietidningar om dem och kommer ihåg när Sue och Reed fick barn. Därför gjorde det lite ont att detta inte blev så bra som det kunde ha blivit. Men så är det nog alltid. Jag köpte Tolkienfilmatiseringen mer.

Reed Richards är en otroligt smart forskare som ger sig ut i rymden med Ben Grimm, Sue och Johnny Storm samt Victor von Doom. De ska undersöka en storm som istället för att hjälpa ger dem superkrafter. Det blir skiljelinjen mellan Doom och de andra. De som blir fantastiska fyran.

Jag gillar visserligen Chris Evans som Flamman. Ego som få och det ska han vara. Doom är för snäll, herregud, killen lever för att vara ond men här är han mest bitter. Tänk er Vader en dålig dag, Dr. Doom säger jag bara.

Nja, en okej film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar