måndag 12 november 2012

Sagan om Belgarion - Besvärjarnas kamp


När man läser en serie som är så knuten till varje del är det ibland svårt att prata om handling som något separat. I detta fall går det att lyfta att det hela handlar om stenen som sådan och Belgaraths kamp i första rummet. Garion är med och hans utveckling är i centrum liksom tidigare men samtidigt är det svårt för honom eftersom hans krafter är större än han vet om. Gruppen ger sig in i Rak Cthol för att ta tillbaka Aldurs sten.

Jag gillar de här böckerna. Det finns en härlig berättarröst bakom allt. Om jag verkligen behövde lyssna på daisyböcker oftare skulle jag bli tokig. Detta är inte bra uppläst. Men jag sätter detta åt sidan fast jag tycker nog att det borde vara bättre uppläsare allmänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar