fredag 9 november 2012

Dag 9: En dag i mitt liv


Jag går upp tjugo i sex varje morgon. Jag äter frukost och duschar.

Tjugo i sju kommer mamma och vi åker till jobbet. Hon hoppar av en mil före mig.

Jag börjar jobba runt halv åtta. Jag startar datorn och dricker kanske te. Det beror på humöret. Jag fyller min vattenflaska.

Jag pysslar med uppgifter till lektionerna börjar tjugo över åtta. En timma och sedan har vi längre rast och då brukar jag käka en macka.

Lektionerna börjar 950 igen och håller på en timma. Sedan tio minuter rast och då kissar jag eller dricker lite vatten och kanske läser mejlen.

1100 börjar en ny lektion och håller på en timma. Lunch. Har man tur inga elever. Har man mindre tur, flera elever.

12.50 börjar lektion fyra. Den håller på en timma. Sedan är det tjugo minuter rast. Ibland stannar jag i klassrummet, ibland fikar jag.

14.15 lektion fem som håller på till 15.30. Eleverna slutar och jag efterarbetar i en och en halvtimme. Sedan åker jag hem.

Jag äter när jag kommer hem. Jag pysslar lite, ser på tv och somnar nog rätt så ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar