söndag 27 maj 2012

11 frågor en söndag

1. Om du kunde välja en karaktär du hade velat vara, vem hade det då varit?
Jag hade nog velat vara Elizabeth Bennett. Snygg, smart och gift med en av bokvärldens charmigaste män.

2. Vilken bokserie skulle du tipsa om?
Harry Potter för den som inte läst dem.


3. Favoritförfattare och varför?
Svårt men några ryska författare får stå som utvalda denna gång.

4. Nämn en bok som du aldrig trodde du skulle gilla?
Jag trodde inte att jag skulle tycka om Denise Rudbergs elegant crime men det gjorde jag.

5. Favoritbok som blivit film och varför?
Jag gillar När lammen tystnar men jag gillar verkligen inte boken så mycket som filmen. Kanske är det för att Robert Harris inte skriver så bra.

6. Favoritbokomslag?



















7. En bok som du ogillade?
Jag gillade inte Jonas Jonassons Hundraåringen som försvann.

8. Favorittolkning på film (karaktär)?
Alan Rickman som Severues Snape. Seriöst hur kan det inte vara a match maid in heaven.

9. Nämn ett citat från en bok som du gillar?
Alla djur är jämlika, men några är jämlikare än andra.
Djurfarmen av George Orwell

10. Vilken bok läser du nu?
Shopgirl av Steve Martin. Rätt så rolig.

11. Sista meningen du läste i den boken?
Är det inte oförskämt av Mirabella?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar