måndag 13 december 2010

Kulturfyra - om mode

Denna gång handlar det om mode. Inte mitt område direkt. Jag är en brud som klär mig efter humör men ändå. Man kan alltid klura lite.


Nu till fyra frågor kring mode:

1. Det sägs att stickat är mode i vinter: har du köpt något nytt som är stickat?
Nej, stickat får mig att svettas kopiösa mängder. Det är inte alltid bra. Så är det bara. Men jag skulle gärna vilja ha en sjal jag stickat själv.
2. Har du någon koll på mode?
Nej, jag jobbar på ett ställe där elever ibland kommer i pyjamasbyxor eftersom internatet ligger så nära. Jag själv fattar noll.
3. Följer du någon modeblogg?
Jag gillade faktiskt Ebba von Sydows blogg som hon skrev för Veckorevyn. Numera finns hon på svt. Snart i en teve eller dator nära dig.

4. Om du ska klä dig fint: vad tar du då på dig? Visa gärna en bild på när du är fin - eller en bild på någon du tycker är fin.
Som den lite tråkiga, och kraftiga människa jag är, så blir det ofta tunika och och byxor eller kjol. Jag gillade min syster när hon var på fest med 50-tals tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar