måndag 12 september 2022

Som man sår av Hjorth/Rosenfelt

 


Sebastian Bergman är tillbaka och om jag har förstått det hela rätt är detta den näst sista boken. Det har hänt en del sedan jag läste Hjorth/Rosenfeldt sist. Gruppen har gjorts om och Vanja är chef. Sebastian håller sig på behörigt avstånd och eftersom Vanja blivit mamma är han en nöjd morfar. Fast just den här boken vänder upp och ner på livet för alla. Sebastian och Ursula har haft ihop det ett tag men som alltid är det kanske inte smärtfritt. Billy har försökt lugna ned sina mörka tendenser men de finns alltid där. 

Sebastian är terapeut igen och på så sätt träffar han Tim. Tim var också i Thailand den ödesdigra juldagen när Sebastians familj försvann. Det finns en gemensam sorg mellan de båda. Billy däremot ska bli pappa och det är kanske så att vissa gånger tar en eller annan instinkt över. 

Jag gillar den här boken. Den ger lite överraskningarna och jag tänker att någonstans blir slutet väldigt intressant. Jag ser framemot att läsa den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar