söndag 14 juli 2019

Min bokresa # 48 - mina bokmärken

Camilla på Mitt bokintresse har en bokfrågeserie om böcker, läsning och lite annat. Jag har hängt på lite här och där. Idag har vi kommit till bokmärken.

Jag har insett att jag inte använder så mycket bokmärken längre. Mest för att jag inte läser fysiska böcker. Det blir lätt så att det inte finns något behov av bokmärken. Däremot önskar jag att det var lättare att bokmärka ljudböcker eller e-böcker. Det går men inte i alla tjänster. Ibland vill man ju liksom kanske sätta ett bokmärke. Det har dock blivit bättre.

Till skillnad från Camilla har jag inga fina att visa upp men som barn sydde jag bokmärken. De gav jag bort och har bara ett kvar. Men den ligger nedpackad och är lite skör numera. Det finns genomgångar på typ Pinterest eller Youtube hur man kan göra bokmärken från äldre böcker som inte används. Det är en smart idé.


2 kommentarer:

  1. du har väl sett detta:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/07/riktigt-tjusiga-bokmarken.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var väldigt fina. Jag tror jag ska leta efter ett med Mumintrollen på.

      Radera