måndag 26 februari 2018

Kong Skull Island




Jag är inte förtjust i King Kong. It doesn't float my boat om jag säger så. Det är en jätteapa som typ slår saker och skriker och nja. Däremot ser jag gärna film med min syster och hon älskar denna apa.

I alla fall är vi på Skull Island. En ö någonstans i Stilla Havet som likt Bermudatriangeln ganska så svår att ta sig till. Den verkar inte riktigt finnas. Här kraschlandar ett flygplan 1945 och snart ett annat. Ur dessa kommer en amerikansk och japansk pilot och de fortsätter slåss. Tills dess att de står öga mot öga med en gigantisk apa. Filmen hoppar sedan till 1970-talet och USA ska lämna Vietnam. Det är nu som ett forskningsteam ska dit och de får med sig en helikoptertrupp. Till ön kommer de och eftersom de inte är ödmjuka möter de Kongs vrede.

Tjo, och sedan håller det på. Jag tycker det är underhållande och filmen är förvånansvärd rolig till och från. Den är också en Kongfilm i äkta anda och det finns en kvinna med i hela filmen. Suck. Sedan är det vapen och strid och konstiga monster. Jag tröttar lite på Samuel L. Jackson. Känns som om jag ser honom jämt och ständigt. Snart dyker han väl upp i någon serie jag ser. Det gör också att jag blir trött. Det måste finnas andra snubbar därute. Tom Hiddleston och Brie Larson är mycket bra och det är ju tur det. Fast gillar du Kong ska du se denna. Jag hade trevligt med min syster och faktiskt är det en väldigt bra actionfilm som är liksom det, action och chock, utan seriehjältar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar