torsdag 6 oktober 2016

Veckans ord på O

Enligt O håller på med sina bokfrågor kopplade till alfabetet även denna vecka. Frågan är som följer:

Dags för bloggens bokstav, eller rättare sagt mitt bloggalias bokstav. Visserligen funkar O även i klassrummet, då jag ibland kallas Mrs O på engelsklektionerna. Fem ord som vanligt som ska kopplas till böcker och författare.
observera
originell
otur
oumbärlig
oväntad

Det är alltid kul att observera människor när man sitter på ett café eller liknande. Att göra det på sommaren, ute när det är varmt är extra intressant.

Jag försökte vara originell ett år och bara ge människor böcker istället för vin, choklad eller blommor när jag gick bort. Det fungerade ibland, men vissa gjorde jag nog arga. Tips, ge inte bort böcker om starka kvinnor till män med stort ego. Fyra tillfällen fick jag höra det.

Att ha otur är väl något som en kan säga Karl-Oskar i Utvandrarna har. Vad han än gör så det inte bättre jordbruksmark.

Böcker är generellt oumbärliga i min värld. De närmast mig också men om vi tänker i materiella ting.

Det var oväntat av mig att jag skulle tycka så mycket om Jonas Moströms böcker om Natalie Svensson. Lite lagom att läsa i trötta tider.

5 kommentarer:

  1. man får ta varsamt med vissa män :)

    SvaraRadera
  2. jag vill hänga på café och titta på folk och skriva och gärna teckna lite. önskar att jag kunde skriva och teckna.jag blir nyfiken på Jonas Moström

    SvaraRadera
    Svar
    1. Caféhäng blandat med bokläsning kan vara riktigt trevligt. Speciellt i varmare väder och även i andra länder. Paris t.ex.

      Radera
  3. Tycker absolut att män behöver böcker om starka kvinnor. Bra gjort!

    SvaraRadera