måndag 16 juni 2014

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann



Jag hade lite problem med boken. Den är inte dålig utan den bara inte tog tag i mig. Jag känner lite så med filmen också. Den följer ju boken även om en del är bortplockat. Min medtittare blev upprörd när jag blev det och då har bara en av oss läst boken.

Jag gillar de komiska inslagen men jag förundras över allt man plockat bort. Jag saknar vissa delar i handlingen som faktiskt var kul och mer Herbert åt folket kan jag tycka :). Robert Gustavsson är bra men det mumlas lite för mycket. Man kan texta svensk film också. De andra är också bra men sedan är det liksom som med boken. Det var jaha, inget mer. Filmen är helt okej och jag underhölls men likt boken lite för gubbig. Mia Skäringer kändes för jäkla sur. Det känns som om det är hennes typecasting. Se gärna för det är en bra svensk film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar