tisdag 9 augusti 2011

Jenny, Jenny

Den gamla slagdängan med Lasse Berghagen passar ganska bra till Denise Rudbergs bok. Världen väntar på Jenny så även i den här boken.

Jenny ja, bor i lilla Habo utanför Jönköping och är nog ganska så nöjd med sitt liv. Jocke, pojkvännen, fyller år och hon har fixat en överraskningsfest. Festen blir bra och likaså helgen där hon och Jocke bara bryr sig om varandra. På måndagen ligger ett brev i brevlådan där Jocke gör slut eftersom han har blivit intresserad av Katta, Jennys bästa vän. Detta gör Jenny så ledsen att hon packar ihop sina saker och åker till Stockholm.

Väl där hittar hon först ett hotell och sedan ett jobb. Men hon är så ledsen och varje kväll somnar hon med Jockes brev i handen. Jobbet är på en mäklarfirma. De personer som hon träffar via detta jobb kommer att betyda mycket för henne. Habo vill hon aldrig se igen tills ett telefonsamtal får henne att ändra sig.

Jag skrattade ganska så gott åt den här boken. Christine Metzler läste denna bok och det tror jag gjorde sitt. Det är väl inte den mest överraskande handlingen i världen. Boken var en bra chick lit-bok. Jag läste denna i min kurs och den sammanfattar genren bra.

Bra med boken - den är rolig och ordväxlingen i vissa lägen är mycket komisk.

Mindre bra med boken - jag har läst detta förr om man säger så.

Intressant med boken - Rudberg var en bättre författare än jag trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar