lördag 26 september 2009

Kulturfyran: Boken om dig

Vad kul det var att se alla bilder i förra veckans Kulturfyra. Det där med bilder verkar många gilla. Den här veckans fyra kulturella frågor går att besvara med ord eller med bild. Vilket som.
Något jag tycker är kul att fantisera kring ibland är frågor som den som veckans Kulturfyra har.

1. Boken om dig, vilken slags bok skulle det bli? En deckare? En biografi? En faktabok? En romantisk roman? Ett drama? En komedi?

Åh, tja, en komedi kanske. Jag är lite klumpig ibland och hamnar i lite trubbel vid tillfällen och jag har en tendens att göra bort mig. Antagligen skulle ingen tro på den så det känns mest logiskt.


2. Viken författare tycker du skulle passa skriva boken om dig, eller vilken författare skulle du vilja skriv den boken?

Vad svårt, för roliga författare är inte lätta att hitta. Det behövs nog någon med lite ironi som på ett sätt har distans till mig. Fredrik Lindström kanske för att han skulle nog skriva om mig på ett ganska snällt men ändå lite elakt sätt.

3. Om boken blev film: vilken skådespelare skulle spela dig?

Ja, det var inte lätt. Jag skulle vilja ha Meryl Streep spela mig som lite crazy lärare närmare pensionen, Tintin Andersson som mig nu, fortfarande lite crazy men Anne Hathaway skulle få vara en ung variant av mig. Styrka, komik och känsla. Det skulle jag vilja se på film om mig.


4. Finns det någon låt som du tycker handlar om dig på något sätt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar